søndag 23. august 2009

Sommerfugler

Idag har jeg sett to sommerfugler parre seg. De var fine og hvite. Først trodde jeg det bare var en, og jeg ble bare stende og se på den, den fløy rart, mer eller mindre på samme sted og jeg lurte på hvorfor, så så jeg at på bakken satt det en annen sommerfugl med vingene sammen, da ble den grønn og var vaseligå se. Så fløy den ene ned igjen til den som var på bakken og satte seg oppå litt, så begynte den på bakken og lukke seg sammen igjen og den øverste fløy opp igjen. Det hele så merkelig ut, jeg tenkte at kanskje sloss de, jeg ble aldri helt sikker, men etter flere gjentagelser og opp og ned, fløy den ene vekk, mens den andre ble på bakken til jeg skremte den ved å bevege på meg. Jeg lurer på hvilken som var hvilket kjønn. Jeg tror ikke de sloss.
Jeg klarte desverre ikke å ta så bra bilder av det, men jeg om du ser etter er det et bilde av hver av dem der.

2 kommentarer:

faehe sa...

fine med å bo hos deg er at det er så korte avstander

faehe sa...

Dypt.