torsdag 17. september 2009

Mamma undrar om du är en snäll pojke, vad hon nu menar med det.










-Det finns tvåhundratusen brudar i den här stan, så känner man sju stycken bara, altså.
-Det är bara att sätta igång, ju.
-Det gäller bara vara lite hård

Och ni, ni stod bara och titta på, hva?.. Hon då? Henne skiter jag i, alltså. Hur ska jag skulle kunne träffa henne nu, då? Hva? Orkar bara inte det, alltså... Ni bare tittade på.

Elsa? Nu skulle jag vilja hålla ett tal. Och fick jag hålla det talet... då skulle det bli ett tal till alla människor..Hela männskligheten! Fö då skulle jag säga att den består av en jävla massa skitstövlar! Hørte ni det?! Skitstövlar.. Elsa. Jag har slarvat bort 45 år av mitt liv.

Pär! Pär! Venta!

Annika... I rummet här bakom mig så ligger din mor - och är fattig. Och jag är en skit.

- Nej, men jag såg ingenting. En till!
- Nej, det kan jag inte, för jag hade bare en. Det förstår ni vel at ni kan ju inte stå där inne och titta!